ZilliZ

ZilliZ

Software voor cliëntendossiers in de kleinschalige zorg en hiervoor ondersteuning bieden aan ruim 4500 klanten. Dat is waar de 30 medewerkers van ZilliZ zich iedere dag voor inzetten. Zorgboerderijen, instellingen voor jeugdzorg, ouderenzorg en ambulante zorg maken dagelijks gebruik van de software die hen helpt om eenvoudig zorgdossiers bij te houden, te rapporteren, tijd te schrijven en te declareren. Maar daar ging wel een geschiedenis aan vooraf. In een interview met eigenaar van ZilliZ André Noorlander krijgen we een kijkje in de geschiedenis van ZilliZ maar ook in die van Normity zelf. En het gaat natuurlijk over kwaliteit!

Van pionieren naar een stabiel systeem

Creatief brein achter ZilliZ Rien Hilhorst is ooit gestart met het ontwikkelen van een systeem voor zorgboerderijen. De achterliggende gedachte: hen voorzien van software voor het opvoeren van cliënten en het maken van rapportages. André kwam in beeld en na een paar jaar samen pionieren heeft hij het stokje overgenomen. Maar het is wel bij software voor juist de kleinschalige zorg gebleven.

André: "Veel software is vooral gemaakt voor grote bedrijven, en vaak complex. Dit wil de kleinschalige zorg juist niet. Dat is wat ZilliZ anders maakt. Het product moet voor verschillende disciplines binnen een organisatie makkelijk zijn in gebruik en niet te duur zijn."

André houdt zich op dit moment bezig met veel verschillende onderwerpen die spelen binnen de organisatie. Maar het hart ligt bij het schakelen met de klant. Kwaliteit en de ervaring van de klant zijn daarom belangrijke pijlers voor ZilliZ.

André: "Een duurder product is niet altijd beter. Wij staan voor continuïteit en stabiliteit. Voorspelbaarheid. Wij willen dat het product altijd werkt, ook na updates. En wij vinden support heel belangrijk, hier investeren we in. De kwaliteit hiervan is voor ons cruciaal. Dit straal je uit naar de klant. Klanten prijzen ons hier ook om. Nieuwe functionaliteiten implementeren we alleen als meerdere klanten hier behoefte aan hebben. We houden ons product graag lean en mean. Het pakket moet soepel werken. Tevredenheid intern bij medewerkers en klanten staat bovenaan.

Bakermat van Normity

ZilliZ hanteert de ISO 270001 norm en de NEN 7510 norm specifiek voor de zorg. Bij het hanteren van deze normen komt natuurlijk een zorgvuldige registratie kijken.

André: "Voorheen ging de vastlegging van de normen bij ZilliZ via Excel en met losse documenten. Dit was een uitdagende klus. Normity oprichter en voormalig medewerker bij ZilliZ Marcel van Langen kwam met het idee om vastlegging te gaan automatiseren. Hier hebben we positief op gereageerd en zo is Normity ontstaan."

Het belang van Normity

Bij het groter worden van de organisatie kan bewustwording van kwaliteit niet achterblijven. ZilliZ heeft de afgelopen jaren een behoorlijke groei doorgemaakt. Bewustwording van meer medewerkers op het gebied van kwaliteit en kennis over normen wordt daarmee ook relevanter. Er kwam een omslag van: het moet en het kost geld naar: het is belangrijk en het heeft toegevoegde waarde voor het bedrijf.

André: "Wij worden jaarlijks ge-audit door een externe partij. Zij gaan natuurlijk alles beoordelen. Bij een stempel van het ene jaar, wil niet zeggen dat datzelfde waar je controle op uitvoert het volgende jaar ook goed is. De lat van een audit wordt ook steeds hoger bij groei. Je moet mee. Daarom is Normity een belangrijke tool voor ons. Je houdt alles makkelijk bij in 1 systeem met een handig dashboard. Je hebt altijd de informatie bij elkaar. Wij zijn het meest tevreden over dat je alles kunt relateren aan elkaar. Je krijgt bericht wanneer er een taak klaarstaat om te doen, Het is een continu proces. Maar met een uur in de week kun je alles bijhouden."

De toekomst

ZilliZ wil dat in de toekomst meer medewerkers toegang krijgen tot Normity Laagdrempeligheid en zelf werken met een systeem helpt volgens André bij bewustwording van wat een norm doet voor kwaliteit en waarom het zo belangrijk is voor de dienstverlening.

Andre: "Als meer medewerkers vanuit hun rol en link met kwaliteit ook al is het maar beperkt toegang hebben tot Normity dan weet ik zeker dat bewustwording van het vastleggen van kwaliteit als een olievlek werkt. Misschien dat een korte tutorial over het gebruik van Normity een mooie aanvulling kan zijn op de dienstverlening. We waarderen Normity om de snelle actie op vragen en de persoonlijke benadering, dus dat komt vast goed."

Links